سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع خراب شدن و اشکالات آسانسور چگونه بروز می کند؟

خراب شدگی و اشکالات آسانسور جدی می باشند. اگر باور آن برای شما سخت بوده که آسانسور غیراستاندارد چقدر می تواند خطرساز باشد کافیست آمار و ارقام حوادث را مورد بررسی قرار دهید. سناریو خراب شدن آسانسور و نیاز به تعمیر آسانسور همواره فقط به ازکارافتادن آسانسور ختم نمی شود، خراب شدگی و اشکالات به‌صورت‌های متنوعی ایجاد می کنند؛ که مرور می کنیم.

آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی آسانسور

فرسودگی و غیراستاندارد بودن سیستم برق‌رسانی آسانسور، یا اشتباه سرویسکار تعمیر آسانسور در برقراری اتصالات برقی، حریق‌های عمدی، استاندارد نبودن باکس، همه می توانند باعث آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی آسانسور شوند.

حبس افراد در آسانسور

از معروف‌ترین حوادث آسانسور است، و شاید ترسناک‌ترین. علل بسیاری دارد، مانند نبود ژنراتور در ساختمان و مجتمع‌ها و عدم تجهیز آسانسور به سیستم black out، استفاده اشتباه از آسانسور (بار و وزن بیش‌از حد مجاز)، قطعات نامرغوب، عدم سرویس دوره ای آسانسور یا سرویسکاران تعمیر آسانسور با دانش و مهارت ناکافی.

سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور

در صورت پاره شدگی کابل های کابین به علل متنوع، مانند عدم قفل درب ورودی (وقتی آسانسور در طبقه توقف نکرده) و خطای تعمیر آسانسور زمان تعمیر، امکان دارد که افراد داخل چاهک یا روی کابین آسانسور سقوط نمایند.

گیر کردن آسانسور

گاهی علت ایجاد گیر کردن آسانسور خارج شدگی اتاقک از ریل راهنما، گیرپاچ کردن گیربکس موتور، جمع شدگی سیم فولادی روی کابین آسانسور، فروسدگی و خوردگی پاراشوت‌همی باشد. در این موارد نمی توانید آسانسور را تکان دهید و بهترین کار تماس با یک شرکت معتبر آسانسور و و درخواست یک سرویسکار  تعمیر آسانسور  می باشد.